Δευτέρα 1 Μαΐου 2017

Τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα

Μέρα πρώτη

Το πρωί ξεκινήσαμε από τη Νέα Φιγαλεία με καλό καιρό και ακόμη καλύτερη διάθεση. Μέσα σε τέσσερις περίπου ώρες και μετά από μια σύντομη στάση στην Τρίπολη φτάσαμε στην Αθήνα. Κατευθυνθήκαμε μέσα από την Αττική οδό στον Περιφερειακό της Υμηττού κι από εκεί στον πρώτο χώρο επίσκεψης, στο μοναστήρι της Καισαριανής και το Αισθητικό Δάσος του Υμηττού.
Στόχος: Να επισκεφτούν οι μαθητές έναν αρχαιολογικό χώρο, μνημείο της φύσης και τον ανθρώπων, που έχει την ακόλουθη ιδιαιτερότητα, εξωτερικά ο επισκέπτης βλέπει ένα υπέροχο βυζαντινό κτίσμα, παρατηρώντας όμως καλύτερα, μέσα από το πλήθος των "ένθετων", αλλά και μπαίνοντας μέσα και αντικρίζοντας τους αρχαίους κίονες με τα υπέροχα κιονόκρανα, συνειδητοποιεί, τη χρονική συνέχεια ανάμεσα στην αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο, αλλά και τη χρονική διαδοχή ανάμεσα στις δύο θρησκείες,  δηλαδή στη λατρεία των Δώδεκα Θεών και στον Χριστιανισμό. Έξω και γύρω από τον Ιερό Ναό κτίσματα μεταγενέστερα του 17ου και γύρω από αυτά το υπέροχο δάσος του Υμηττού.

Μετά ακολούθησε η επίσκεψη μας στο Θυσιαστήριο της Καισαριανής, στο χώρο που οι Γερμανοί εκτελούσαν Έλληνες αγωνιστές και στη συνέχεια επίσκεψη στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης που στεγάζεται στον ίδιο χώρο.Η προσέγγιση της ιστορίας ήπια, χωρίς εξάρσεις και ακρότητες. Οι ήρωες γύρω μας... στα ψηλά κυπαρίσσια στο χώρο των εκτελέσεων, στη μορφή της έφηβης μαθήτριας Ηρώς Κωνσταντοπούλου, στα χιλιάδες ονόματα των εκτελεσθέντων, στην ήρεμη και σταθερή φωνή του κου Γαβριηλάκη. Στόχος μας η βιωματική προσέγγιση της ιστορίας μας, γιατί η ιστορία μας δεν είναι γράμματα και λέξεις να γεμίζουμε χαρτιά, είναι το αίμα των σκοτωμένων που κυλούσε απ' τα καμιόνια και "πότιζε" τη γη της Καισαριανής!

Περπατήσαμε μετά στο υπέροχο άλσος και στο δρόμο για το λεωφορείο τα παιδιά επεσήμαναν αυτή την όμορφη γωνιά, τον τοίχο της καλοσύνης.

Ακολούθησε γεύμα και ολιγόωρη ξεκούραση στο ξενοδοχείο.
Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και ξεναγηθήκαμε σ' αυτό τον μαγικό χώρο, με την υπέροχη αρχιτεκτονική και την απίθανη θέα! Ένα αληθινό κόσμημα για την Αθήνα! Θα θέλαμε να είναι κάτι απ΄ την Ελλάδα του μέλλοντος. Στόχος: Να κάνουν τα δικά τους όνειρα για το μέλλον!

Συνέχεια και τέλος της πρώτης βραδιάς, μια απίθανη παράσταση, μια αληθινή κωμωδιά!
" Ένα εξοχικό παρακαλώ! ", του Γιώργου Φειδά, σε σκηνοθεσία Βασίλη Θωμόπουλου, με τους:
  Μ. Τουμασάτου, Μ. Αθανασίου, Κ. Αποστολάκης, Σπ. Πούλης κ.α.
Γελάσαμε, διασκεδάσαμε με την ψυχή μας και κάπως έτσι τέλειωσε η πρώτη μέρα στην Αθήνα!

Φωτογραφίες με τους αγαπημένους πρωταγωνιστές!
 Τέλος 1ης μέρας
_________________________________________________________________

Το πρωί της επόμενης μέρας, μετά από ένα πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο ανηφορίσαμε κατά την Ακρόπολη για να επισκεφθούμε τον Παρθενώνα!

Η Αθήνα στην αρχαιότητα, το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού μέσα από το ανυπέρβλητο μνημείο, τον Παρθενώνα! Τα παιδιά παρακολουθούν με ενδιαφέρον την ξενάγηση και παρατηρούν, τα Προπύλαια, ο ναός του Ηφαίστου, οι Καρυάτιδες, η ελιά της θεάς Αθηνάς... και γύρω μας η σημερινή Αθήνα...
Ακολούθησε βόλτα στο Μοναστηράκι και για κάποιους(λίγους και εκλεκτούς) επίσκεψη στο Μουσείο Λαϊκών οργάνων στην Πλάκα!

Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφθήκαμε το εθνικό αστεροσκοπείο, στην Πλάκα, στο λόφο των Νυμφών. Εκεί μ' ένα τεράστιο τηλεσκόπιο ταξιδέψαμε για λίγο μέχρι τους πλανήτες και το φεγγάρι. Όλοι μας παρατηρούσαμε έκθαμβοι ... το σύμπαν... τον κόσμο όλο!

Ακολούθησε μια βόλτα στα Village στο Ρέντη κι έτσι τελείωσε η δεύτερη μέρα!
Τέλος 2ης μέρας
___________________________________________________

Την Τρίτη μέρα ξεκινήσαμε με την επίσκεψή μας στο Μουσείο Ακροπόλεως! Να δουν τα παιδιά και να θαυμάσουν το μεγαλείο του ελληνισμού, αλλά και να μάθουν για όλα εκείνα που μας στέρησαν οι Οθωμανοί και οι Άγγλοι κι ο "φίλος" μας, ο λόρδος Έλγιν που αφαίρεσε όλα αυτά τα τμήματα από το μνημείο για να τα σώσει...

Και αμέσως μετά επίσκεψη στο αρχαιλογικό της Πατησίων, με τους αρχαίους θησαυρούς και τα σπάνια αγάλματα! Ένα ταξίδι στον Μινωικό, τον Κυκλαδικό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό...
Κι όλα όσα βλέπουν τα παιδιά στα βιβλία τους, τώρα μπροστά τα μάτια τους... κι ανάμεσα σε όλα ο μηχανισμός των Αντικυθήρων και το άλογο και ο Ποσειδώνας και οι μούμιες και τόσα άλλα...

Ακολούθησε μια τρίωρη στάση σε εμπορικό κέντρο για ξεκούραση, φαγητό και ψώνια! Όλοι ήταν κατάκοποι, μα ευχαριστημάενοι, γεμάτοι από νέα ερεθίσματα, εικόνες και γνώσεις... Στο δρόμο της επιστροφής κάναμε μια ακόμη στάση στην παλιά πλωτή γέφυρα στον Ισθμό...

και μετά από λίγες ώρες ξαναγυρίσαμε στη βάση μας και κάπως έτσι τελείωσε κι αυτή η εκδρομή!